International Deutschland Österreich Polska

Historia

Od roku 1869 do dziś

Firma Peek & Cloppenburg powstała w 1869 roku w Rotterdamie. Założyli ją przedsiębiorcy Johann Theodor Peek i Heinrich Cloppenburg. W 1901 roku otwarto pierwsze sklepy na terenie Niemiec. W 1911 roku powołano do życia drugą firmę, na skutek czego powstały dwie niezależne jednostki z siedzibą w Düsseldorfie i w Hamburgu. W ramach dalszego rozwoju, w 1989 roku, swą działalność rozpoczął Anson's, który wkrótce stał się liderem na rynku odzieży męskiej. W lutym 2008 roku został założony Peek & Cloppenburg KG Wiedeń. Wtedy także powstała centrala na Austrię i Europę Wschodnią, jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie ze strony rynków rozwijających się w tych regionach.
  1. 1900
  2. 1910
  3. 1920
  4. 1930
  5. 1940
  6. 1950
  7. 1960
  8. 1970
  9. 1980
  10. 1990
  11. 2000
  12. 2010

1901

W Berlinie na rogu ulic Gertraudenstraße i Roßstraße James Cloppenburg otwiera pierwszy sklep na terenie Niemiec. W tym samym czasie powstaje również salon sprzedaży w Düsseldorfie przy Schadowstraße 30.

Pierwszy sklep

Pierwszy sklep

Düsseldorf 1901

Garnitur z marynarką

Garnitur z marynarką

Nowy sklep

Nowy sklep

Sklep w Berlinie

Sklep w Berlinie

1907

Peek & Cloppenburg rozpoczyna sprzedaż wysyłkową. Po raz pierwszy firma rozsyła ilustrowany cennik prezentujący aktualną ofertę asortymentu.

Surdut męski

Surdut męski

Sklep w Berlinie

Sklep w Berlinie

Johann Theodor Peek

Johann Theodor Peek

Peek (L.) & Cloppenburg (R.)

Peek (L.) & Cloppenburg (R.)

Heinrich Anton Adolph Cloppenburg

Heinrich Anton Adolph Cloppenburg

1910

Peek & Cloppenburg włącza do swojego asortymentu ubrania dostosowane do potrzeb klientów zamieszkujących niemieckie kolonie.

Płaszcz

Płaszcz

Strój narciarski

Strój narciarski

Reklama

Reklama

Odzież męska i chłopięca

1911

Wraz z otwarciem sklepu w Hamburgu powstają dwa niezależne przedsiębiorstwa z siedzibą w Hamburgu i w Düsseldorfie.

Znaczki pocztowe

Znaczki pocztowe

Moda P&C

Moda P&C

Prochowiec szyty na miarę

Loden z sierści wielbłądziej

Loden z sierści wielbłądziej

1926

P&C tworzy swoje charakterystyczne logo z herbem. Do firmy dołącza James Cloppenburg. W latach 1926–1929 w czasie ożywienia gospodarczego P&C staje się najpopularniejszą w Düsseldorfie i Berlinie firmą sprzedającą eleganckie ubrania.

Reklama

Reklama

Sklep w Berlinie

Odzież skórzana

Odzież skórzana

Reklama

Reklama

Niedziela handlowa

Przyjęcie towaru

Przyjęcie towaru

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Samochód dostawczy P&C

Samochód dostawczy P&C

Samochód dostawczy P&C

Samochód dostawczy P&C

1936

Peek & Cloppenburg zaczyna produkować odzież damską. Otwiera kolejny sklep, tym razem przy ulicy Zeil we Frankfurcie nad Menem. Firma staje się potentatem na rynku odzieży męskiej i chłopięcej.

Reklama

Reklama

Wiosna/lato 1930

Reklama

Reklama

Garnitur

Ilustracja

Ilustracja

Rodzina

1945

Wojna zniszczyła wszystkie sklepy firmy Peek & Cloppenburg. Po 1945 roku powstają plany nowych sklepów w Berlinie, Düsseldorfie, Essen i we Frankfurcie.

Sklep we Frankfurcie nad Menem

Sklep we Frankfurcie nad Menem

1945

Sklep w Düsseldorfie

Sklep w Düsseldorfie

1945

Sklep w Berlinie

Sklep w Berlinie

1945

1951

Firma Peek & Cloppenburg obchodzi 50-lecie swego istnienia.

Sklep w Düsseldorfie

Sklep w Düsseldorfie

Ilustracja

Ilustracja

50-lecie firmy

1960

W latach 60-tych Peek & Cloppenburg prężnie się rozwija. Firma buduje nowe sklepy i modernizuje istniejące.

Sklep w Berlinie

Sklep w Berlinie

Sklep w Berlinie

Sklep w Berlinie

Pasaż wejściowy

Sklep we Frankfurcie nad Menem

Sklep we Frankfurcie nad Menem

Boże Narodzenie

Sklep w Berlinie

Sklep w Berlinie

1975

Peek & Cloppenburg jest już wtedy uznawany za najlepszy sklep odzieżowy w sektorze mody premium.

Pierwsze systemy komputerowe w P&C

Pierwsze systemy komputerowe w P&C

1980

Lata 80-te to czas umocnienia marki Peek & Cloppenburg na rynku. Firma otwiera 11 nowych sklepów.

Okładka

Okładka

P&C w Vogue’u

Cosmopolitan-city-store we Frankfurcie

Cosmopolitan-city-store we Frankfurcie

1998

Peek & Cloppenburg wchodzi na rynek belgijski i holenderski. Ogłasza też otwarcie pierwszych dwóch punktów na terenie Austrii – w Wiedniu i w Vösendorfie. 1998 to rok dynamicznego rozwoju. Pierwszy raz w swojej historii P&C otwiera 13 sklepów w jednym momencie.

Cosmopolitan-city-store w Berlinie

Cosmopolitan-city-store w Berlinie

2000

Firma Peek & Cloppenburg otwiera swój 65-ty sklep w Niemczech. W 1999 roku powstaje kampania reklamowa „We are family”, która odnosi wielki sukces. P&C kontynuuje kampanię tym razem przy udziale niemieckich gwiazd takich jak Ute Lemper, Heidi Klum i Hardy Krüger.

Krügerowie

Krügerowie

Nina Hagen

Nina Hagen

Ute Lemper

Ute Lemper

2001

Firma Peek & Cloppenburg obchodzi swoje 100 urodziny! Z tej okazji zakończono modernizację sklepów w Düsseldorfie, Dortmundzie, Karlsruhe, Ulm, Wiesbaden i Mülheim. Sklepy zyskały nowy wygląd – postawiono na dużą ilość szkła, kamienia i drewna. Opracowano również nową koncepcję oświetlenia podkreślającą naturalne kolory.

Reklama

Reklama

Milla Jovovich

Reklama – 100-lecie Peek & Cloppenburg

Reklama – 100-lecie Peek & Cloppenburg

z Gisele Bündchen

Cosmopolitan-city-store w Düsseldorfie

Cosmopolitan-city-store w Düsseldorfie

2002

2002: Wejście na rynek polski, otwarcie pierwszego sklepu w Galerii Mokotów w Warszawie.

2005: Wejście na rynek czeski i słowacki.

2006: Wejście na rynek chorwacki, otwarcie sklepu w Zagrzebiu.

Sklep na ulicy Mariahilfertrasse

Sklep na ulicy Mariahilfertrasse

Wiedeń

Kampania reklamowa

Kampania reklamowa

2007

2007: Wejście na rynek słoweński i węgierski. Powstają kolejne sklepy w Austrii, Polsce, Szwajcarii i na Słowacji.

2008: Wejście na rynek rumuński, otwarcie sklepu w Bukareszcie. Powstają nowe sklepy w Austrii, Polsce, Czechach i w Słowenii.

Kampania reklamowa

Kampania reklamowa

2009

2009: Wejście na rynek łotewski i litewski.

2010: Wejście na rynek bułgarski, otwarcie dwóch sklepów w Sofii. Powstają dwa kolejne punkty w Austrii, a w Bratysławie następuje otwarcie galerii Eurovea.

Kampania reklamowa

Kampania reklamowa

2011

Otwarcie sklepu Cosmopolitan City Store przy Kärntner Straße w Wiedniu. Sklep o powierzchni 11 tys. m² nie tylko zachwyca swoją architekturą, lecz także staje się miejscem, w którym można kupić rzeczy najlepszych marek.

Cosmopolitan-city-store

Cosmopolitan-city-store

Kärntner Straße w Wiedniu

Lokalizacje

Lokalizacje

W Niemczech, Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej

2012 - 2015

Rozwój marki P&C w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Kampania reklamowa

Kampania reklamowa

Gold

Podziel się