International Deutschland Österreich Polska

Poznaj nas

Nasi pracownicy opowiadają

Witamy w zespole

Ratio Image

Czym właściwie zajmuje się kierownik działu w P&C?

Ratio Image

Czym właściwie zajmuje się menedżer sklepu w P&C?

Ratio Image

Rozmowa z Magdaleną Sarnowską– wcześniej Stażystką, obecnie Managerem Sklepu w Warszawie

teaser_middle_500x650_personal_stories_1_1902985153.jpg

„Jeśli lubisz swoją pracę, nie ma dla Ciebie rzeczy niemożliwych” – Magdalena Sarnowska


Od października 2011 r. do kwietnia 2012 r. Magdalena Sarnowska brała udział w naszym programie stażowym. Od września 2013 r. pełni funkcję menedżera sklepu P&C w Wilnie. W maju bieżącego roku objęła stanowisko menedżera sklepu P&C w Centrum Handlowym Arkadia w Warszawie.

Jakie wydarzenie najbardziej wpłynęło na Twoje dotychczasowe życie?

Przełomowy był pobyt w Niemczech w ramach programu Erasmus. Zdałam sobie sprawę, że jest wiele możliwości pracy poza granicami Polski. Po raz pierwszy miałam styczność z międzynarodowym środowiskiem. Uświadomiłam sobie, że praca za granicą wzbogaciłaby moją karierę o nowe doświadczenia.

Dlaczego aplikowałaś do P&C?

Zaraz po ukończeniu studiów stwierdziłam, że chcę iść do pracy. Szukając ofert, natknęłam się na stronę poświęconą karierze w P&C. Złożyłam aplikację na praktyki w Warszawie i zostałam przyjęta. Początkowo moda nie miała dla mnie większego znaczenia, zakochałam się w niej dopiero później. Po ukończeniu praktyk wzięłam udział w programie stażowym. Odbyłam cykl szkoleń przygotowujących do objęcia stanowiska kierownika działu.

Z jakimi wyzwaniami musiałaś się zmierzyć, pracując w firmie P&C?

Najtrudniejsza była dla mnie przeprowadzka na Litwę. Każdy dzień był dla mnie wyzwaniem zarówno pod względem osobistym, jak i zawodowym. Nie znałam języka litewskiego, dlatego aby porozumieć się z moim zespołem posługiwałam się przez cały czas językiem angielskim, a czasami niemieckim. Taka komunikacja jest o wiele trudniejsza niż w środowisku jednojęzycznym.

Jak odnajdujesz się w firmie P&C?

Z firmą P&C jestem związana od pięciu lat – zaczynałam jako praktykantka. W międzyczasie awansowałam na menedżera sklepu. Cyba pasuję do firmy. Szczerze mówiąc kocham to, co robię. Czuję, że P&C docenia moje zaangażowanie. Mam możliwość udziału w wielu szkoleniach opracowywanych z myślą o moich preferencjach zawodowych. Każdy jest w kontakcie z pracownikiem, z którym może konsultować swoje potrzeby, aspiracje. Oprócz tego dla P&C ważne są relacje w pracy, przez cały rok w firmie organizuje się imprezy integracyjne. Od ponad roku razem z liczną grupą koleżanek i kolegów z pracy bierzemy udział w największych imprezach biegowych w Polsce. Nie wspominając już o świetnych zarobkach.

Co Ci się podoba w pracy i w Twoich obowiązkach?

Różnorodność zadań, ponieważ moja praca to połączenie sprzedaży, handlu, pracy zespołowej, interakcji z klientem, liczb i analiz. To jest to, co lubię najbardziej.

Jakie Twoim zdaniem należy mieć predyspozycje, aby odnieść sukces w sprzedaży detalicznej odzieży?

Moim zdaniem trzeba być mocno zorientowanym na wyniki i realizację wyznaczonych celów. Ponadto musisz lubić pracę zespołową i interakcję z klientem. Uważam, że to podstawa sukcesu w tej branży. Nawet menedżer sklepu czy kierownik działu większość swojego czasu spędza pracując z ludźmi.

Jak wyobrażasz sobie dalszy rozwój w P&C?

W przeciągu 3 lat chciałabym zostać dyrektorem sklepu. Praca na tym stanowisku wiąże się z szerszym zakresem odpowiedzialności. Do moich obowiązków należałoby samodzielne kierowanie sklepem, jego pracownikami i całą sprzedażą.

Jakiej rady udzieliłabyś nowym pracownikom firmy P&C?

Na początku może Cię zaskoczyć ilość i różnorodność zadań do wykonania. Nie przejmuj się, nauczysz się wszystkiego.
Ja na początku czułam się przytłoczona i myślałam, że sobie nie poradzę. Ale jeśli lubisz swoją pracę, to nie ma dla Ciebie rzeczy niemożliwych.

Rozmowa: Miriam Jarrouj, praktyki studenckie, Austria

teaser_middle_500x650_personal_stories_2_205253765.jpg

Miriam Jarrouj – praktykantka w dziale controllingu projektów i sprzedaży


Co należało do Twoich obowiązków podczas praktyk w zespole ds. controllingu projektów i sprzedaży?

Najwięcej moich zdań było związanych z analizą sprzedaży. Obsługiwałam zapytania wysyłane z naszych sklepów odnośnie ich wyników sprzedażowych, następnie je analizowałam i na tej podstawie przygotowywałam prezentacje w PowerPoincie.

Co było dla Ciebie najważniejsze w trakcie odbywania praktyk?

Relacje, które udało mi się zbudować z menedżerami naszych sklepów i ich pracownikami.

Co najlepiej wspominasz z praktyk?

Atmosferę, która panuje w P&C. Nie byłam „tylko” praktykantką. Postrzegano mnie jako pełnowartościowego członka zespołu, jak każdego innego pracownika. Dużo się nauczyłam, sama ponosiłam odpowiedzialność za powierzane mi zadania i mogłam aktywnie przyczynić się do sukcesu zespołu.

Co najbardziej Ci się podobało na praktykach?

Zaufanie, jakim obdarzył mnie zespół P&C. Wszystkie moje zadania wiązały się ze sporą odpowiedzialnością. Zespół był dla mnie ogromnym wsparciem – jak tylko czegoś potrzebowałam, służyli pomocą. Ta atmosfera współpracy powodowała, że chciałam rano wstawać do pracy. W tym miejscu pragnę serdecznie PODZIĘKOWAĆ całemu mojemu zespołowi, nie mogłam trafić lepiej!

Rozmowa: Agnieszka Kalita, kierownika działu, Polska

teaser_middle_500x650_interview_departement-manager_kalita_734265443.jpg

Rozmowa z Agnieszka Kalita


Jakie wydarzenie najbardziej wpłynęło na Twoje dotychczasowe życie?

Myślę, że wydarzeniem, które miało bardzo duży wpływ na moje życie było ukończenie kilku kierunków studiów na jednej z najlepszych uczelni w Polsce. Zaowocowało to chęcią dalszego rozwoju i doskonaleniu swoich umiejętności. W trakcie nauki zaczęłam także swoją przygodę z branżą mody, co było dla mnie dużym wyzwaniem, aby pogodzić pracę na cały etat z planem zajęć. Jednak śmiało mogę powiedzieć, że nauczyło mnie to świetnego gospodarownia swoim czasem i wyznaczania sobie piorytetów - zwłaszcza w pracy. Jak również ciągła zmiana miast sprawiła, że jestem elastyczna w tej kwestii, tym samym potrafię szybko przystosowywać sie do otoczenia i utrzymywać z nim dobre relacje.

Dlaczego aplikowałaś do PC?

Z branżą mody jestem związana już od ponad 10 lat, w związku z tym rozglądając się na rynku pracy poszukiwałam firmy międzynarodowej, z bogatym doświadczeniem i tradycją, w której mogłabym dalej rozwijać swoje kompetencje i umiejętności. Niewątpliwie w podjęciu decyzji o aplikacji pomogło mi wiele pozytywnych opinii o Peek Cloppenburg, które umacniały mnie w przekonaniu, że to jest wlaśnie firma dla mnie.

Czy był jakiś szczególny moement, który uswiadomił Cię, że firma P C to firma dla Ciebie?

Już podczas rekrutacji moją uwagę zwróciło indywidualne podejście do pracownika, dzięki któremu mogłam bliżej przyjrzeć się działom, które mnie interesowały i dokonać wyboru swojej ścieżki kariery.
Kolejne momenty, ktore jeszcze bardziej utwierdziły mnie w trafności swojej decyzji to naprawdę bogate pakiety szkoleń i programów rozwojowych. Firma stara sie inwestować w swoich pracowników, niezależnie od etapu kariery na którym sie znajdują.

Co Ci sie podoba w pracy i w Twoich obowiązkach?

W swojej pracy najbardziej doceniam pracę zespołową. Uważam, że dobrzy pracownicy to klucz do sukcesu. Bardzo ważny jest dla mnie rozwój i szkolenie swojego zespołu.
W codziennej pracy, każdy dzień jest inny, każdy przynosi nowe możliwości i wyzwania. Bardzo dużą zaletą mojej pracy jest to, że łączy ona wiele aspektów, które są mi bliskie tj: kreatywność, pracę zespołową, szkolenie pracowników, analizę raportów, pracę z produktem, ale daje także mozliwość wyznaczania sobie coraz to nowych celów i szybkiej oceny efektów swojej pracy. Dzięki pracy z towarem ( istnieje mozliwość wymiany towaru między sklepami, czyli odesłanie tego co mi się nie sprzedaje i ściągnięcie towaru który jest potencjałem) mam realny wpływ na wyniki sprzedażowe swojego działu.
Codzienna praca na sali sprzedaży daje mi dużą satysfakcję, także poprzez kontakt z klientem i wzajemną motywację do osiagania celów sprzedażowych.

W jaki sposob firma P C przyczyniła sie do Twojego rozwoju?

Firma P C przyczyniła się do mojego rozwoju w głównej mierze poprzez szkolenia, w których mogłam uczestniczyć. Jako nowy kierownik działu miałam możliwość odbycia różnorodnych bloków szkoleniowych w Wiedniu. Dodatkowo aktualnie uczestniczę w progrmie szkoleniowym Management Development Program, który daje mi mozliwość poznania swoich mocnych i słabych stron.
Myślę także, że firma P C jako pracodawca bardzo wspiera swoich pracowników w realizowaniu swojej scieżki kariery.

Jakie są Twoje cele zawodowe?

Moim celem jest ciągly rozwój i doskonalenie swoich kompetencji. W przyszlości chciałabym zostać Store Managerem, który stworzy swoim pracownikom takie środowisko pracy, w którym bedą oni mogli nie tylko realizować swoje pasje, ale także dzięki nim bedą realizowali cele firmy. Moim zadaniem jako menagera jest rozwój swoich pracowników i ich support w codziennej pracy!
Drugim bardzo ważnym dla mnie celem jest nauka jezyka niemieckiego, co pozwoli mi na płynną komunikację w naszej firmie.

Jakiej rady udzieliłabyś nowym pracownikom?

Jeżeli macie pasję do mody, lubicie pracę z ludzmi i szukacie ciekawej, dającej rozwój pracy w międzynarodowym środowisku to P C jest wlaśnie firmą dla Ciebie! Nie zastanawiaj się dłużej tylko już dziś zadbaj o swój rozwój!

Rozmowa: Martyna Bork, Kierownik działu, Polska

teaser_middle_500x650_interview_departement-manager_bork_1152871857.jpg

Rozmowa z Martyna Bork


Jakie wydarzenie najbardziej wpłynęło na Twoje dotychczasowe życie?

W zeszłym roku zdecydowałam się na relokację z Gdańska do Łodzi. To wydarzenie bardzo zmieniło moje dotychczasowe życie. Udowodniłam sobię, że potrafię łatwo adaptować się do nowych sytuacji. Wykorzystałam ten czas, by rozwijać swoje zainteresowania i lepiej poznać tę część Polski. Rok spędzony w Łodzi był dla mnie niesamowitą i niezapomnianą przygodą.

Dlaczego aplikowałaś do P&C?

Kiedy zdecydowałam, że chcę pracować w modzie szukałam firmy, która sprzedaje coś więcej niż tylko ubrania i jednocześnie zapewnia swoim pracownikom dużo możliwości do rozwoju. Właśnie w ten sposób postrzegałam firmę P&C w momencie składania swojej aplikacji. Po trzech latach pracy mogę potwierdzić, że P&C oferuje swoim pracownikom miejsce pracy, w którym można się ciągle doskonalić i poszerzać swoje horyzonty.

Czy był jakiś szczególny moment, który uświadomił Ci, że P&C to firma dla Ciebie?

Bardzo szybko zdałam sobie sprawę, że P&C to firma dla mnie, bo już po kilku tygodniach pracy. Gdy zapoznałam się z obowiązkami na swoim stanowisku i oswoiłam się z nowym miejscem pracy poczułam, że jestem we właściwym miejscu. Każdy dzień pracy w P&C jest inny, pozbawiony rutyny, a właśnie to lubię w tej firmie najbardziej.

Co Ci się podoba w pracy i w Twoich obowiązkach?

Moja praca nigdy mi się nie nudzi, ponieważ codziennie jest inna. Każda dostawa, klient czy pracownik wprowadza do mojej pracy nowe wyzwania, którym trzeba sprostać i nowe decyzje, które trzeba podjąć. Jako kierownik działu mam duży wpływ na to, co będę sprzedawać i w jaki sposób to zaprezentuje. Jest to zarazem wymagająca, jak i ekscytująca praca.

W jaki sposób firma P&C przyczyniła się do Twojego rozwoju?

Od początku zatrudnienia w firmie brałam udział w licznych szkolenia i kursach pozwalających doskonalić moje umiejętności managerskie i leaderskie. Z kolei podczas codziennej pracy na dziale dostawaje stałe wsparcie ze strony moich przełożonych i kolegów. Dzięki temu zyskałam dużą pewność siebie i świadomość bycia ważną częścią tej międzynarodowej firmy.

Jakie są Twoje cele zawodowe?

W ciągu najbliższego roku chciałabym nauczyć się języka niemieckiego, który jest bardzo przydatny w naszej firmie. Chciałabym sprawdzić się jako Storemanager w jednym z naszych sklepów. Posiadanie większej odpowiedzialności i szerszego zakresu obowiązków jest dla mnie ogromnym wyzwaniem.

Jakiej rady udzieliłabyś nowym pracownikom?

Jeśli masz prawdziwą pasję do pracy w modzie i nie boisz się podejmować wyzwań to P&C jest odpowiednim miejscem dla Ciebie. Bądź zawsze sobą, a osiągniesz sukces.

ROZMOWA Z MARTĄ SUKIENNIK, KIEROWNIKIEM DZIAŁU W POLSCE

teaser_middle_500x650_personal_stories_12_1294809677.jpg

Rozmowa z Martą Sukiennik


Jakie wydarzenie najbardziej wpłynęło na Twoje dotychczasowe życie?

Szczerze mówiąc w ostatnich latach w moim życiu wiele się wydarzyło. Wyszłam za mąż, wkrótce na świat przyjdzie moje pierwsze dziecko. Jeśli chodzi o życie zawodowe, ważnym dla mnie wydarzeniem był awans z zastępcy kierownika działu w Katowicach na stanowisko kierownika działu we Wrocławiu.

Dlaczego złożyłaś aplikację do P&C?

Zawsze postrzegałam P&C jako atrakcyjnego pracodawcę w branży modowej. Chciałam pracować w międzynarodowej firmie oferującej duże możliwości rozwoju. Słyszałam, że P&C inwestuje w swoich pracowników, w ich karierę zawodową. I po ponad dwóch latach pracy w P&C przyznaję, to prawda.

Czy był jakiś szczególny moment, który uświadomił Ci, że P&C to firma dla Ciebie?

Uświadomiłam sobie, że P&C jest firmą dla mnie podczas szkolenia dla kierowników działów. To był taki moment w moim życiu, kiedy bardzo chciałam pogłębiać swoją wiedzę, spotykać nowych ludzi i doskonalić swoje umiejętności. Po wspomnianym szkoleniu zdałam sobie sprawę, że dzięki P&C jest to możliwe. Zyskałam szansę na rozwój zawodowy i osobisty. Okres szkoleń okazał się prawdziwą przygodą.

Co Ci się podoba w pracy i w Twoich obowiązkach?

Praca z klientem daje mi wiele satysfakcji. Podoba mi się, że cały czas mam kontakt z nowymi osobami, moja praca jest przeciwieństwem rutyny. Decyduję o wyborze towaru, śledzę, jak kształtuje się jego sprzedaż. Sprawdzam też, które produkty są popularne, a które nie i na tej podstawie dobieram asortyment. Jednym z moich ulubionych zadań jest aranżacja działu, to pozwala mi wykazać się kreatywnością.

W jaki sposób firma P&C przyczyniła się do Twojego rozwoju?

Jak już wspominałam, firma P&C przyczyniła się zarówno do mojego rozwoju zawodowego, jak i osobistego. Godziny szkoleń zrobiły swoje. Wiedza i nowe umiejętności sprawiły, że dojrzałam i stałam się bardziej pewna siebie. Zaangażowanie P&C w mój rozwój daje mi poczucie bycia naprawdę wartościowym pracownikiem.

Jakie są Twoje cele zawodowe?

Chcę rozwijać mój dział, zwiększać sprzedaż i nadal się szkolić. Staram się budować relacje z moimi pracownikami, dawać im szansę i ich uczyć.

Jakiej rady udzieliłabyś nowym pracownikom firmy P&C?

Bądź sobą i nie bój się ciężkiej pracy, a na pewno daleko zajdziesz w P&C!

Rozmowa: Małgorzata Lorek, Merchandise Controller, Wiedeń

teaser_middle_500x650_personal_stories_5_1054933527.jpg

Rozmowa z Małgorzatą Lorek


Jakie wydarzenie najbardziej wpłynęło na Twoje dotychczasowe życie?

Przełomowym momentem w moim życiu był semestr spędzony na wymianie w Paryżu. Otworzyłam się na inne kultury i uświadomiłam sobie, że chce pracować w międzynarodowej firmie. P&C daje mi taką możliwość.
Wydarzeniem, które również mnie zmieniło, była relokacja z Warszawy do Krakowa ze względu na pracę. Przeprowadzka do innego miasta nauczyła mnie szybkiej adaptacji do nowego otoczenia i sytuacji.

Dlaczego aplikowałaś do P&C?

Karierę w P&C zaczęłam od praktyk, które odbyłam podczas studiowania zarządzania i ekonomii. Chciałam zdobyć doświadczenie w największej firmie odzieżowej w branży retail w regionie. P&C cieszył się opinią świetnego pracodawcy. Gdy zaczęłam tu pracować, zdałam sobie sprawę, że mam niepowtarzalną okazję, aby połączyć pracę w branży modowej z zarządzaniem – dlatego zostałam.

Czy był jakiś szczególny moment, który uświadomił Ci, że P&C to firma dla Ciebie?

Taki moment pojawił się podczas praktyk, kiedy dostrzegłam, że nie ma nic lepszego niż zadowolony klient, który dziękuję Ci za Twoje zaangażowanie.
Drugim takim momentem, było zaproszenie do udziału w szkoleniach z cyklu „Management Development Program”. Zobaczyłam wtedy, że firma docenia moją pracę. To bardzo przyjemne uczucie kiedy pracodawca dostrzega Twój potencjał i jest gotowy w Ciebie inwestować.

Co Ci się podoba w pracy i w Twoich obowiązkach?

Od niedawna zaczęłam pracę jako Merchandise Controller w centralnym dziale zakupów w Wiedniu. Chociaż dopiero się uczę, już od pierwszych dni w Centrali biorę aktywny udział w planowaniu budżetu kolejnej letniej kolekcji. Na podstawie danych z poprzedniego sezonu planuję budżet w danej grupie produktowej oraz decyduję jakie marki i produkty znajdą się w ofercie sklepów w Austrii i Europie Centralnej. To wymaga nie tylko skupienia się na wynikach z poprzedniego sezonu, ale też analizy trendów, rynku i konkurencji. Kiedy kolekcja dotrze do sklepów i zacznie się sprzedawać z sukcesem da mi to ogromną satysfakcję!

W jaki sposób firma P&C przyczyniła się do Twojego rozwoju?

Jestem w P&C już od pięciu lat i jest to okres bardzo intesywnego rozwoju. Zaraz po ukończeniu studiów objęłam jeden z działów sprzedaży. Zajęcie stanowiska menedżerskiego w tak młodym wieku przyczyniło się do mojego szybkiego rozwoju. W P&C cenię to, że miałam możliwość uczestniczenia w licznych szkoleniach w kraju i za granicą, które przyczyniły się do rozwoju zarówno zawodowego jak i osobistego. W trakcie kariery miałam okazję pracować z doświadczonymi managerami, od których mogłam cały czas się uczy; którzy mnie motywowali i stawiali ciągle nowe wyzwania.

Jakie są Twoje cele zawodowe?

Kilka miesięcy temu przeprowadziłam się z Warszawy do Wiednia, gdzie rozpoczęłam pracę jako Merchandiese Controller na rynek austriacki i środkowo - europejski. To oznacza, że osiągnęłam cel, jaki wcześniej sobie założyłam i czas znowu podnieść poprzeczkę! W tym momencie chcę się skupić na nowo objętym stanowisku, jak najlepiej przygotować się do objęcia własnego resortu oraz doskonalić mój niemiecki. Co później? P&C oferuje wiele ścieżek rozwoju, więc zanim zadecyduję jaki będzie kolejny krok chcę poznać nowe możliwości.

Jakiej rady udzieliłabyś nowym pracownikom?

Wykaż inicjatywę, bądź zaangażowany w wykonywaną pracę, dokładnie realizuj wyznaczone cele i nie zapomnij o dzieleniu się własnymi pomysłami. Poza tym bardzo ważne jest profesjonalne podejście do klienta. Zawsze bądź uprzejmy, służ radą. Wkrótce staniesz się członkiem rodziny P&C – dbaj o atmosferę w zespole, będzie Ci się lepiej pracować.

ROZMOWA Z MARINĄ BAKULĄ, MENEDŻEREM SKLEPU W CHORWACJI

teaser_middle_500x650_personal_stories_10_2146782043.jpg

„Zaczynałam będąc jeszcze studentką, pracowałam kilka godzin w tygodniu, a teraz jestem menedżerką sklepu” – Marina Bakula, menedżer sklepu w Zagrzebiu (Chorwacja)


Zamiłowanie do mody i liczb to dwa kluczowe elementy, które Marina Bakula wniosła do firmy Peek & Cloppenburg już pierwszego dnia swojej pracy. Ambicja Mariny i umiejętność pracy w zespole spowodowały, że szybko awansowała na bardzo odpowiedzialne stanowisko.

Czy był jakiś szczególny moment, który uświadomił Ci, że P&C to firma dla Ciebie?

Mój pierwszy dzień pracy w P&C był trzecim dniem P&C na rynku chorwackim. Pracę rozpoczęłam zaledwie kilka dni po rozmowie kwalifikacyjnej. Okazało się, że to prawdziwa szkoła życia, w sklepie pojawiło się mnóstwo klientów i niemalże zabrakło nam towaru. Pamiętam satysfakcję po sprzedaniu pierwszej pary butów. To jeden z wielu sukcesów, jakie odniosłam w firmie P&C.

Dlaczego aplikowałaś do P&C?

Po ukończeniu studiów na kierunku zarządzanie chciałam pracować w branży modowej. Zależało mi na kontakcie z klientem. Wiedziałam, że firma P&C jest wiarygodnym i społecznie odpowiedzialnym pracodawcą, który oferuje duże możliwości rozwoju zawodowego.

W jaki sposób firma P&C przyczyniła się do Twojego rozwoju?

W trakcie mojej kariery w P&C miałam okazję pracować we wszystkich sklepach w Chorwacji i jestem z tego niezwykle dumna. Każdy z nich ma dla mnie szczególne znaczenie i na swój sposób przyczynił się do mojego rozwoju zawodowego i osobistego. Jako menedżer miałam szansę wziąć udział w otwieraniu dwóch nowych punktów P&C. Muszę przyznać, że było to niesamowite doświadczenie. Podekscytowanie, jakie odczuwasz, gdy pierwsi klienci wchodzą do dopiero co otwartego sklepu, jest po prostu nie do opisania! Każdy nowy sklep oznacza nowy początek, nowych ludzi, nowe wyzwania i nowe doświadczenie.

Co Ci się podoba w pracy i w Twoich obowiązkach?

Po 9 latach w Peek & Cloppenburg moda to nadal moja wielka pasja, a dynamika pracy jest taka, jak pierwszego dnia. Osiąganie założonych celów, możliwość ciągłego uczenia się nowych rzeczy wciąż przynoszą mi wiele radości!
Moda „żyje”! Każdy dzień w tym zawodzie jest wyjątkowy i nieprzewidywalny.
Uświadomiłam sobie, że największym wyzwaniem jest to, aby być wzorem dla mojego zespołu. Staram się ich motywować, stwarzać dobrą atmosferę. To wielka odpowiedzialność i jeszcze większe wyzwanie.

ROZMOWA Z TUDOREM DOBRE, MENEDŻEREM SKLEPU W RUMUNII

teaser_middle_500x650_personal_stories_8_749974332.jpg

Rozmowa z Tudorem Dobrem – menedżerem sklepu z Rumunii


Jakie wydarzenie najbardziej wpłynęło na Twoje dotychczasowe życie?

Jestem dumny z mojego doświadczenia zawodowego. W branży modowej pracuję już ponad 10 lat. W międzyczasie awansowałem z funkcji asystenta ds. sprzedaży, którą pełniłem jeszcze podczas studiów, na stanowisko kierownika działu w najlepszym sklepie odzieżowym w Rumunii. Kariera w P&C daje możliwość rozwoju osobistego i interakcji z ludźmi z różnych kultur, co sprawia mi ogromną przyjemność.

Dlaczego aplikowałeś do P&C?

Pracując w innej firmie, w tej samej galerii handlowej, często odwiedzałem sklepy P&C. Bardzo spodobało mi się profesjonalne podejście do klienta. Chciałem pracować dla międzynarodowej, wielkiej marki, traktowałem to jak wyzwanie, któremu muszę stawić czoła.

Czy był jakiś szczególny moment, który uświadomił Ci, że P&C to firma dla Ciebie?

Zdałem sobie sprawę, że P&C to właściwy wybór już podczas szkoleń. Dzięki nim zacząłem rozumieć filozofię i wartości firmy takie jak wzajemny szacunek, troska o pracowników, otwartość itp. Kolejnym istotnym czynnikiem była atmosfera. Od razu polubiłem ludzi, z którymi miałem pracować, poczułem, że mogę się wiele od nich nauczyć.

Co Ci się podoba w pracy i w Twoich obowiązkach?

Interesuję się branżą modową, uwielbiam kontakt z ludźmi, dlatego moja praca daje mi satysfakcję. Jestem urodzonym liderem i cenię sobie dobre relacje z pracownikami. Sprawia mi przyjemność, gdy pracuję bezpośrednio w sklepie, ramię w ramię z moim zespołem.

W jaki sposób firma P&C przyczyniła się do Twojego rozwoju?

P&C to dynamicznie rozwijająca się firma, każdego dnia możesz nauczyć się czegoś nowego. Przeszedłem trzymiesięczne szkolenie w trzech różnych krajach i miałem okazję poznać menedżerów różnych sklepów. Każdy z nich inaczej patrzył na niektóre kwestie i miał swój styl zarządzania. Czułem się naprawdę dobrze przygotowany do wykonywania powierzonych mi zadań. Otrzymałem również wsparcie ze strony country managera i moich kolegów.

Jakie są Twoje cele zawodowe?

Pragnę się rozwijać i w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje mi obecne stanowisko. Największym wyzwaniem, z którym muszę się teraz zmierzyć, jest bycie menedżerem nowo otwartego sklepu P&C w Rumunii. Chcę wykorzystać tę szansę.

Jakiej rady udzieliłbyś nowym pracownikom firmy P&C?

Postaraj się zrozumieć wartości P&C i weź je sobie do serca. Pomogą Ci w rozwoju zarówno zawodowym, jak i osobistym. Poważnie podchodź do swojej pracy, bądź otwarty, ambitny i wykaż się inicjatywą. Musisz uwierzyć, że z każdym dniem możesz stawać się coraz lepszy!

ROZMOWA Z DOROTĄ KULESZĄ, MENEDŻEREM SKLEPU NA ŁOTWIE

teaser_middle_500x650_personal_stories_7_2011584399.jpg

„Podoba mi się, że z P&C mogę doskonalić swoje umiejętności i wykazywać się nimi w praktyce” – Dorota Kulesza, menedżer sklepu na Łotwie


Dlaczego aplikowałaś do P&C?

Zawsze kochałam modę, marzyłam o pracy, która pozwoliłaby mi realizować tę pasję. Jako świeżo upieczona absolwentka podjęłam pracę w sklepie P&C w Polsce. Już wtedy wiedziałam, że chcę związać swoją przyszłość z branżą modową. Marzyło mi się stanowisko menedżerskie. Właśnie dlatego aplikowałam do P&C, który oferuje indywidualnie opracowaną ścieżkę kariery, inwestuje w szkolenia dla swoich pracowników i umożliwia zdobywanie nowej wiedzy.

Czy był jakiś szczególny moment, który uświadomił Ci, że P&C to firma dla Ciebie?

Od momentu kiedy natknęłam się na ofertę pracy w P&C, wiedziałam, że dobrze trafiłam, zarówno pod względem rozwoju osobistego, jak i zawodowego. Dziś wiem, że była to najlepsza decyzja, jaką tylko mogłam podjąć. Ciekawa jestem, co jeszcze szykuje dla mnie P&C.

Co Ci się podoba w pracy i w Twoich obowiązkach?

W mojej codziennej pracy podoba mi się stały kontakt z ludźmi i praca zespołowa. Przez 3 lata zarządzałam działem w sklepie P&C w Polsce. Czułam wtedy satysfakcję płynącą z wykonywania codziennych zadań. Rozwijające są dla mnie zadania związane z optymalizacją, analizą, visual merchandisingiem. Jako kierownik działu zyskałam cenne doświadczenie, które pomogło mi dostać się tu, gdzie jestem. Objęłam funkcję menedżera sklepu w Rydze i kocham moje nowe stanowisko! Do moich obowiązków należy planowanie, controlling, analiza asortymentu i dbanie o rozwój pracowników. Przy wsparciu mojego zespołu staram się wykorzystywać potencjał sklepu, tworzyć atmosferę, w której nasi klienci czują się swobodnie i z przyjemnością robią zakupy.

W jaki sposób firma P&C przyczyniła się do Twojego rozwoju?

Zawsze mogłam liczyć na wsparcie moich przełożonych. To od nich nauczyłam się zarządzania zespołem. We wrześniu 2013 zostałam zaproszona do udziału w szkoleniu z cyklu „Management Development Programme” w Wiedniu. Dzięki niemu odkryłam moje słabe i mocne strony.
P&C zorganizowało również specjalny kurs dla przyszłych menadżerów. Na tym kursie dowiedziałam się, jaki będzie zakres moich obowiązków i zostałam przygotowana do nowej roli. Doceniam to, że P&C tak dba o swoich pracowników i pomaga im podążać wybraną przez siebie ścieżką kariery.

Jakie są Twoje cele zawodowe?

Od początku mojej przygody w P&C wiedziałam, że pewnego dnia chciałabym zostać menedżerem sklepu. Teraz, gdy już osiągnęłam ten cel, obrałam sobie nowy. Chcę się nauczyć, jak najlepiej wykonywać swoją pracę, pragnę zdobywać nowe doświadczenia, poszerzać swoją wiedzę.

Jakiej rady udzieliłabyś nowym pracownikom firmy P&C?

P&C to doskonały wybór dla kreatywnych, ambitnych, chcących osiągać wysokie wyniki. Jeżeli jesteś taką osobą, koniecznie musisz spróbować swoich sił w P&C.

ROZMOWA Z KLAUDIĄ WITTNEROVĄ, MENEDŻEREM SKLEPU W CZECHACH

teaser_middle_500x650_personal_stories_11_1322752981.jpg

„W P&C Twoja kariera nie będzie miała granic” – Klaudia Wittnerova, menedżer sklepu w Pradze


Jakie wydarzenie najbardziej wpłynęło na Twoje dotychczasowe życie?

Połączenie pracy ze studiami to było wyzwanie, ale udało mi się! Uzyskałam dyplom, pracując na pełen etat w P&C. Nauczyło mnie to dobrej organizacji czasu i samodyscypliny.

Dlaczego aplikowałaś do P&C?

Firmę P&C poznałam podczas pobytu w Austrii i od razu zakochałam się w jej koncepcji. P&C oferuje modę dla każdego, dostosowując się do potrzeb klienta.

Czy był jakiś szczególny moment, który uświadomił Ci, że P&C to firma dla Ciebie?

Tak, po kilku miesiącach pracy zdałam sobie sprawę, że każdego dnia uczę się czegoś nowego. Jestem osobą ambitną, która chce doskonalić swoje umiejętności, dlatego P&C to firma idealna dla mnie. Od samego początku brałam udział w szkoleniach, a dziś widzę, że jeszcze nie wyczerpałam wszystkich możliwości rozwoju zawodowego, jakie daje mi firma. Jeżeli chcesz się uczyć i ciągle rozwijać, w P&C Twoja kariera nie będzie miała granic.

Co Ci się podoba w pracy i w Twoich obowiązkach?

Podoba mi się, że każdy dzień to nowe wyzwania. Czuję satysfakcję, gdy widzę efekty swojej pracy. Staram się mądrze zarządzać zespołem, zachęcam moich pracowników do samodzielności, jednocześnie dając im do zrozumienia, że w razie wątpliwości zawsze mogą liczyć na moją pomoc.

W jaki sposób firma P&C przyczyniła się do Twojego rozwoju?

Szkolenia oferowane przez P&C wiele mi dały. Cały czas uczę się nowych rzeczy, nawet teraz, gdy objęłam stanowisko kierownika działu. Miałam okazję towarzyszyć naszym kupcom w podróżach do Mediolanu i Niemiec, gdzie zamawialiśmy nowe kolekcje Calvina Kleina i Hugo Bossa. Było to dla mnie niezwykłe doświadczenie, dzięki niemu podjęłam decyzję o kontynuowaniu kariery w dziale sprzedaży, a nie w dziale zakupów.
W P&C mam możliwość poznać menedżerów innych sklepów, co stanowi znakomitą okazję, by porównać procedury i podpatrzeć wiele dobrych praktyk.

Jakie są Twoje cele zawodowe?

Chciałabym pracować w większej filii P&C z większą liczbą działów. Jestem szczególnie zainteresowana działem odzieży męskiej, ponieważ to tam rozpoczęłam swoją karierę jako zastępca menedżera. Zawsze daję z siebie wszystko i jestem bardzo dumna z moich dotychczasowych osiągnięć w P&C.

Jakiej rady udzieliłabyś nowym pracownikom firmy P&C?

Moim zdaniem najważniejsza jest pewność siebie i wyniki. W pracy dawaj z siebie wszystko, Twój wysiłek na pewno zaowocuje awansem.
Podziel się