International Deutschland Österreich Polska

Najczęściej Zadawane Pytania

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania dotyczące firmy oraz perspektyw kariery

Uczniowie & Maturzyści

Studia dualne

Czy studia dualne są oferowane również w moim kraju?
Oferowany przez nas program studiów w systemie dualnym prowadzony jest wyłącznie we współpracy z Wyższą Szkołą Zawodową IMC w Kremsie (Austria). W związku z tym część teoretyczna realizowana jest w Austrii. Natomiast zajęcia praktyczne mogą się odbywać również w innym kraju.

Jakie są warunki przyjęcia na dualne studia licencjackie?
Wymagany jest ponadprzeciętny wynik na egzaminie maturalnym. Powinieneś również podzielać naszą pasję do mody. Dodatkowym atutem są wyczucie stylu, zaangażowanie, wysoko rozwinięte zdolności komunikacyjne i umiejętność pracy w zespole. Ponadto niezbędna jest biegła znajomość języka niemieckiego i angielskiego (przynajmniej na poziomie B2).

Jaka jest liczba miejsc na studiach dualnych?
Na studia przyjmujemy 25 osób rocznie.

W jakich sklepach mogę odbyć praktyczną część moich studiów?
Doświadczenie praktyczne możesz zdobyć w każdym z naszych sklepów.

Po maturze chciałbym wyjechać na rok za granicę. Czy mogę już teraz złożyć aplikację na przyszły rok?
Oferowane przez studia dualne rozpoczynają się 1 sierpnia. Okres składania aplikacji zaczyna się we wrześniu roku poprzedniego, a kończy 30 czerwca. Proces rekrutacji obejmuje kilka etapów wymagających Twojej obecności.

Czy jest termin składania aplikacji?
Okres składania aplikacji rozpoczyna się we wrześniu i trwa do czerwca. Im wcześniej złożysz dokumenty, tym większy wpływ będziesz miał na wybór sklepu, w którym będziesz odbywał część praktyczną.

Jak wygląda podział na część teoretyczną i praktyczną?
Przez ok. 6 tygodni w semestrze student uczestniczy w zajęciach teoretycznych prowadzonych przez Wyższą Szkołę Zawodową IMC w Kremsie, w Dolnej Austrii. Na ten okres Twój pracodawca udzieli Ci zwolnienia z pracy, abyś mógł w pełni poświęcić się nauce. Jeżeli nie mieszkasz ani w Kremsie, ani w Wiedniu, na czas zajęć teoretycznych P&C zapewni Ci zakwaterowanie w hotelu i pokryje jego koszty.

Studiuję obecnie na uniwersytecie – czy mogę kontynuować naukę w ramach studiów dualnych?
Oczywiście w każdej chwili możesz złożyć podanie na studia dualne. Jednak możliwość zaliczenia punktów ECTS jest w każdym przypadku rozpatrywana indywidualnie i nie możemy zagwarantować, że punkty zostaną zaliczone.

Czy jest możliwość zaliczenia części teoretycznej na uczelni w moim regionie?
Nie. Oferowany przez nas program studiów dualnych realizowany jest wyłącznie we współpracy z Wyższą Szkołą Zawodową IMC w Kremsie (Austria).

Jakie perspektywy otwiera przede mną taki program studiów?
Już na drugim roku obejmiesz funkcję zastępcy kierownika działu. Po pomyślnym ukończeniu studiów rozpoczniesz pracę na stanowisku kierownika działu w jednym z naszych sklepów. Dalsze perspektywy rozwoju zawodowego są obiecujące! W zależności od Twoich zainteresowań i osiągnięć kolejnym krokiem w Twojej karierze może być praca jako menedżer sklepu, merchandise controller lub retail buyer – a to zaledwie kilka przykładów ścieżek kariery, jakie możesz obrać.

Studenci & Absolwenci

Program stażowy

Jakie kryteria należy spełnić, aby odbyć staż w danej specjalizacji?
Aby zakwalifikować się do udziału w programie stażowym w dziale zakupów powinieneś spełniać warunki wymienione w punkcie „najważniejsze informacje”, cechować się doskonałym wyczuciem stylu i znajomością aktualnych trendów oraz posiadać umiejętność prowadzenia negocjacji. Ponadto cenimy sobie otwartość i zamiłowanie do liczb. Jako stażysta w dziale sprzedaży powinieneś łączyć w sobie siłę przebicia, przedsiębiorczość i zdolności przywódcze. Ponadto ważne jest, aby praca z ludźmi dawała Ci satysfakcję. W obu przypadkach wymagana jest odporność na stres.

Do jakich kierunków studiów adresowany jest program stażowy?
Na staż przyjmujemy przede wszystkim absolwentów studiów ekonomicznych i innych kierunków pokrewnych, ale karierę zrobili u nas również stażyści, którzy ukończyli studia na zupełnie innym kierunku.

Czy muszę złożyć podanie na konkretną specjalizację?
Tak, ponieważ chcemy wiedzieć, która specjalizacja najbardziej odpowiada Twoim zainteresowaniom i jakie są Twoje mocne strony. Prosimy również o podanie specjalizacji, na którą aplikujesz, w temacie listu motywacyjnego.

Czy w trakcie trwania stażu można zmienić specjalizację?
Nie, ogólnie zmiana specjalizacji nie jest przewidziana. Niewykluczone jednak, że odkryjemy w Tobie zdolności, które predestynują Cię do pracy w innej specjalizacji. W takim wypadku istnieje możliwość omówienia indywidualnego rozwiązania z działem HR.

Czy jest możliwość odbycia stażu za granicą?
Tak, w wyjątkowych przypadkach. Odbycie stażu w jednym z naszych sklepów za granicą jest możliwe, jeżeli posługujesz się językiem danego kraju. Jednakże po zakończeniu programu stażowego możesz podjąć pracę w każdym z naszych sklepów. Jeżeli w przyszłości planujesz pracować za granicą, zapewnimy Ci wsparcie w formie kursów językowych oraz szkoleń międzykulturowych.

Czy oferowany jest program mentorski dla stażystów?
Tak. Twój staż będzie przebiegał pod okiem doświadczonego pracownika, który odnosi sukcesy zawodowe w P&C i który jako Twój osobisty mentor będzie Cię wspierał i czuwał nad Twoim rozwojem.

Czy mam wpływ na wybór miejsca, w którym będę odbywał staż?
Ogólnie mówiąc, jako stażysta powinieneś być elastyczny – także w odniesieniu do miejsca, w którym będziesz odbywał swój staż. Nie możemy zagwarantować, że będziesz miał wpływ na wybór lokalizacji, ale postaramy się uwzględnić Twoje preferencje.

Dlaczego powinienem wziąć udział w programie stażowym, a nie od razu złożyć podanie o pracę?
Możliwość bezpośredniego rozpoczęcia pracy przewidziana jest dla profesjonalistów. Biorąc udział w programie stażowym, absolwenci pogłębiają swoją wiedzę i zdobywają umiejętności niezbędne do pracy w danym obszarze lub na stanowisku kierowniczym. Program stażowy pozwoli Ci zdobyć cenne doświadczenie praktyczne wymagane na wysokich stanowiskach.

Praktyki studenckie

Jak długo trwają praktyki?
Praktyki trwają minimalnie 2 miesiące, a maksymalny czas trwania praktyk wynosi 6 miesięcy.

Kiedy rozpoczynają się praktyki, w jakich działach można je odbyć i co obejmują?
Praktyki w naszej firmie można rozpocząć w dowolnym momencie. Peek&Cloppenburg KG oferuje praktyki w głównych obszarach swojej działalności biznesowej, tj.: zakupy, sprzedaż, Akademia P&C, budowanie wizerunku pracodawcy/zarządzanie zasobami ludzkimi i PR. Odbycie praktyk w dziale sprzedaży możliwe jest we wszystkich naszych sklepach, a pozostałe praktyki realizowane są w naszej centrali w Wiedniu. Podczas praktyk zapoznasz się z różnymi procesami i strukturami w naszej firmie, a także staniesz się częścią codziennej działalności, wykonując zadania powierzone Ci w związku z realizowanymi projektami. W ramach własnych projektów będziesz miał okazję wykazać się swoją wiedzą i umiejętnościami. Dlatego ogromną wagę przywiązujemy do samodzielności, zaangażowania i umiejętności komunikacyjnych naszych stażystów.

Kiedy należy złożyć aplikację?
Aplikacje można składać przez cały rok, ponieważ nie mamy z góry określonych terminów rozpoczęcia praktyk. Prosimy jednak o składanie aplikacji nie później niż 3 miesiące przed planowanym terminem rozpoczęcia.

Jakie powinienem posiadać kwalifikacje i zainteresowania?
Praktyki skierowane są do osób, które w idealnym przypadku ukończyły już pierwszy rok studiów (np. na kierunku zarządzania). Mile widziane są kierunki zbieżne z zakresem praktyk, na które aplikujesz.

Szukamy osób, które podobnie jak my, z pasją i entuzjazmem podchodzą do mody i lifestylu. Ważna jest dla nas również umiejętność analitycznego myślenia. Największą wagę przywiązujemy jednak do zdolności komunikacyjnych, zaangażowania, zorientowania na zespół i klienta.

Jak wygląda proces rekrutacji?
Na początku dokonujemy wstępnej selekcji w oparciu o otrzymane aplikacje. W kolejnym etapie zostaniesz zaproszony do naszej centrali w Wiedniu na indywidualną lub grupową rozmowę kwalifikacyjną.

Czy możliwe jest odbycie praktyki za granicą?
Oferujemy praktyki w dziale sprzedaży w naszych sklepach w Polsce.
Ponadto oferujemy praktyki w Austrii, które odbywają się w dziale zakupów centralnych i w dziale HR. W tym przypadku wymagana jest doskonała znajomość języka niemieckiego i angielskiego.

Czy praktyki są płatne?
Wszystkie praktyki w firmie Peek & Cloppenburg są płatne.

Profesjonaliści

Kariera w sprzedaży

Assistant Department Manager Jakie powinienem posiadać kwalifikacje/zainteresowania?
Posiadasz już doświadczenie w sprzedaży, najlepiej w handlu detalicznym odzieżą, np. jako sprzedawca lub menedżer mniejszego sklepu. Masz doskonały zmysł estetyczny i znakomite wyczucie stylu. Ponadto jesteś osobą zaangażowaną, dynamiczną i ambitną. Wykazujesz się dobrze rozwiniętą zdolnością samodzielnego myślenia i podejmowania działań, co jest podstawowym warunkiem dalszego rozwoju zawodowego w naszej firmie. Oczekujemy od Ciebie również elastyczności.

Jak wygląda szkolenie wstępne?
W ramach intensywnego szkolenia na stanowisku pracy, które potrwa od 12 do 16 miesięcy, zyskasz cenne doświadczenie w zakresie zarządzania. W tym samym czasie odbędziesz szkolenie w ramach oferowanych przez nas kursów modułowych i seminariów.

Jakie będę miał możliwości rozwoju?
Kolejnym etapem będzie rozwój w kierunku pracy na stanowisku kierownika działu oraz przejęcie odpowiedzialności za obroty i personel. W P&C masz możliwość regularnego korzystania z oferty Akademii P&C, która pozwoli Ci na nieustanne podnoszenie kwalifikacji w zakresie wiedzy teoretycznej i praktycznej.

Czy możliwa jest relokacja za granicę?
Tak. Jeżeli interesujesz się innymi kulturami i krajami lub posiadasz odpowiednie kwalifikacje językowe, uwzględnimy to w Twoim planie rozwoju. Oczywiście zapewnimy Ci wsparcie w formie kursów językowych oraz szkoleń międzykulturowych.

Department Manager Jakie powinienem posiadać kwalifikacje/zainteresowania?
Posiadasz już doświadczenie w sprzedaży, najlepiej w handlu detalicznym odzieżą na stanowisku menedżerskim obejmującym nadzór nad obrotami i zatrudnieniem. Masz doskonały zmysł estetyczny i dobre wyczucie stylu. Ponadto jesteś osobą zaangażowaną, dynamiczną i ambitną. Dobrze rozwinięta zdolność samodzielnego myślenia i podejmowania działań jest podstawowym warunkiem dalszego rozwoju zawodowego w naszej firmie. Oczekujemy od Ciebie również elastyczności.

Jak będzie wyglądało moje szkolenie?
W ramach szkolenia w miejscu pracy, które potrwa od czterech do sześciu miesięcy, zostaniesz indywidualnie przygotowany do objęcia funkcji kierownika działu w jednym z naszych sklepów. Podejmując coraz to nowe zadania, będziesz rozwijał swoje kompetencje i przejmował coraz większą odpowiedzialność. W tym samym czasie odbędziesz szkolenie w ramach oferowanych przez nas kursów modułowych prowadzonych w języku angielskim w naszej centrali w Wiedniu lub Düsseldorfie. Po zakończeniu okresu szkoleniowego będziesz odpowiedzialny za dział sprzedaży.

Jakie będę miał możliwości rozwoju?
Rozpoczniesz pracę na stanowisku kierownika działu, która zapewni Ci doskonałe perspektywy rozwoju zawodowego. Możesz na przykład kontynuować karierę jako retail buyer lub menedżer sklepu w swoim kraju. Jeżeli jesteś elastyczny i otwarty na kwestię relokacji do innego kraju, w naszych sklepach za granicą czeka na Ciebie jeszcze więcej możliwości.

Czy możliwa jest relokacja za granicę?
Tak. Jeżeli interesujesz się innymi kulturami i krajami lub posiadasz odpowiednie kwalifikacje językowe, uwzględnimy to w Twoim planie rozwoju. Oczywiście zapewnimy Ci wsparcie w formie kursów językowych oraz szkoleń międzykulturowych.

Storemanager Jakie powinienem posiadać kwalifikacje/zainteresowania?
Poszukujemy osób z wykształceniem wyższym (najlepiej ekonomicznym) oraz wieloletnim doświadczeniem na stanowisku menedżerskim w sektorze usług lub sprzedaży detalicznej, najlepiej w branży mody. Od kandydatów oczekujemy doświadczenia w kierowaniu i zarządzaniu ludźmi, obszernej wiedzy na temat lokalnego rynku handlu detalicznego odzieżą oraz znajomości konkurencji i ogólnych trendów lifestylowych. Osobę na tym stanowisku powinny cechować profesjonalny wizerunek, doskonałe zdolności komunikacyjne i interpersonalne, orientacja na pracę zespołową oraz umiejętności organizacyjne i analityczne. Ponadto odpowiedni kandydaci to osoby ze znajomością zasad visual merchandisingu i biegle posługujące się językiem niemieckim i/lub angielskim.

Jak będzie wyglądało moje szkolenie?
W ramach szkolenia w miejscu pracy, które potrwa około sześciu miesięcy, zostaniesz indywidualnie przygotowany do pracy w naszych sklepach zarówno na swoim rynku lokalnym, jak i za granicą. Podejmując coraz to nowe zadania, będziesz rozwijał swoje kompetencje i przejmował coraz większą odpowiedzialność. W tym samym czasie odbędziesz szkolenie w ramach oferowanych przez nas kursów modułowych prowadzonych w języku niemieckim w naszej centrali w Wiedniu lub Düsseldorfie. Po zakończeniu okresu szkoleniowego będziesz odpowiedzialny za wybrany sklep.

Jakie będę miał możliwości rozwoju?
Rozpoczniesz pracę na stanowisku menedżera sklepu, która zapewni Ci doskonałe perspektywy rozwoju zawodowego – zwłaszcza jeśli elastycznie podchodzisz do kwestii relokacji, ponieważ wiele atrakcyjnych ofert pracy czeka na Ciebie w placówkach zagranicznych P&C. W średniej perspektywie możesz zostać dyrektorem sklepu, a w dłuższej perspektywie – country managerem.

Czy możliwa jest relokacja za granicę?
Tak. Jeżeli interesujesz się innymi kulturami i krajami lub posiadasz odpowiednie kwalifikacje językowe, uwzględnimy to w Twoim planie rozwoju. Oczywiście zapewnimy Ci wsparcie w formie kursów językowych oraz szkoleń międzykulturowych.

Jak wygląda proces rekrutacji?
Peek & Cloppenburg chce Cię bliżej poznać i jednocześnie dać Ci możliwość, abyś również i Ty mógł lepiej poznać naszą firmę. Dlatego opracowaliśmy proces rekrutacji obejmujący 4-5 etapów. Dokumenty aplikacyjne najlepiej zatem składać na 4-5 miesięcy przed pożądanym terminem rozpoczęcia pracy.

Proces rekrutacyjny składa się z następujących etapów:

  • rozmowa z panią Behija Karup, szefem działu personalnego (Head of HR People & Talent Management Sales).
  • zapoznanie się z działalnością firmy, w tym spotkanie z przyszłymi kolegami z pracy
  • rozmowa z bezpośrednim przełożonym
  • spotkanie z Zarządem
  • testy kompetencyjne

Kariera w centrali firmy

Czy warto złożyć aplikację, mimo że obecnie nie jest prowadzona rekrutacja na żadne stanowisko?
Tak, aplikacje spontaniczne są zawsze mile widziane.

Czy wystarczy wysłanie jednej aplikacji, jeśli jestem zainteresowany kilkoma różnymi stanowiskami lub lokalizacjami?
Tak. Przekażemy Twoją aplikację do właściwej osoby kontaktowej. Prosimy jedynie o podanie stanowisk/lokalizacji, którymi jesteś zainteresowany.

Kiedy należy złożyć aplikację?
W każdej chwili możesz złożyć aplikację spontaniczną lub sprawdzić nasze aktualne oferty pracy na portalu online. Prosimy o przesyłanie aplikacji spontanicznych na 12 tygodni przed pożądanym terminem rozpoczęcia pracy.

Jak wygląda proces rekrutacyjny?
Po otrzymaniu Twoich dokumentów aplikacyjnych skontaktujemy się z Tobą w ciągu 10-14 dni. Jeżeli Twój profil będzie spełniał nasze wymagania, otrzymasz zaproszenie do udziału w kolejnym etapie rekrutacji, jakim będzie rozmowa z działem HR w Wiedniu. Aby dowiedzieć się więcej na temat procesu rekrutacji dla profesjonalistów, zapoznaj się z jego szczegółowym opisem w strefie kandydata w zakładce „Twój pracodawca”.
Podziel się