Firma Peek & Cloppenburg powstała w 1869 roku w Rotterdamie. Założyli ją przedsiębiorcy Johann Theodor Peek i Heinrich Cloppenburg. W 1901 roku otwarto pierwsze sklepy na terenie Niemiec. W 1911 roku powołano do życia drugą firmę, na skutek czego powstały dwie niezależne jednostki z siedzibą w Düsseldorfie i w Hamburgu. W ramach dalszego rozwoju, w 1989 roku, swą działalność rozpoczął Anson's, który wkrótce stał się liderem na rynku odzieży męskiej. W lutym 2008 roku został założony Peek & Cloppenburg KG Wiedeń. Wtedy także powstała centrala na Austrię i Europę Wschodnią, jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie ze strony rynków rozwijających się w tych regionach.

Historia
Od roku 1869 do dziś
1901
W Berlinie na rogu ulic Gertraudenstraße i Roßstraße James Cloppenburg otwiera pierwszy sklep na terenie Niemiec. W tym samym czasie powstaje również salon sprzedaży w Düsseldorfie przy Schadowstraße 30.
Garnitur z marynarką
VergrößernNowy sklep
VergrößernSklep w Berlinie
Vergrößern1907
Peek & Cloppenburg rozpoczyna sprzedaż wysyłkową. Po raz pierwszy firma rozsyła ilustrowany cennik prezentujący aktualną ofertę asortymentu.
Surdut męski
VergrößernSklep w Berlinie
VergrößernJohann Theodor Peek
VergrößernMr. Peek (L.) & Mr. Cloppenburg (R.)
VergrößernHeinrich Anton Adolph Cloppenburg
Vergrößern1910
Peek & Cloppenburg włącza do swojego asortymentu ubrania dostosowane do potrzeb klientów zamieszkujących niemieckie kolonie.
Płaszcz
VergrößernStrój narciarski
Vergrößern1911
Wraz z otwarciem sklepu w Hamburgu powstają dwa niezależne przedsiębiorstwa z siedzibą w Hamburgu i w Düsseldorfie.
Znaczki pocztowe
VergrößernLoden z sierści wielbłądziej
Vergrößern1926
P&C tworzy swoje charakterystyczne logo z herbem. Do firmy dołącza James Cloppenburg. W latach 1926–1929 w czasie ożywienia gospodarczego P&C staje się najpopularniejszą w Düsseldorfie i Berlinie firmą sprzedającą eleganckie ubrania.
Odzież skórzana
VergrößernPrzyjęcie towaru
VergrößernReklama
VergrößernReklama
VergrößernSamochód dostawczy P&C
VergrößernSamochód dostawczy P&C
Vergrößern1936
Peek & Cloppenburg zaczyna produkować odzież damską. Otwiera kolejny sklep, tym razem przy ulicy Zeil we Frankfurcie nad Menem. Firma staje się potentatem na rynku odzieży męskiej i chłopięcej.
1945
Wojna zniszczyła wszystkie sklepy firmy Peek & Cloppenburg. Po 1945 roku powstają plany nowych sklepów w Berlinie, Düsseldorfie, Essen i we Frankfurcie.
1951
Firma Peek & Cloppenburg obchodzi 50-lecie swego istnienia.
Sklep w Düsseldorfie
Vergrößern1960
W latach 60-tych Peek & Cloppenburg prężnie się rozwija. Firma buduje nowe sklepy i modernizuje istniejące.
Sklep w Berlinie
VergrößernSklep w Berlinie
Vergrößern1975
Peek & Cloppenburg jest już wtedy uznawany za najlepszy sklep odzieżowy w sektorze mody premium.
Pierwsze systemy komputerowe w P&C
Vergrößern1980
Lata 80-te to czas umocnienia marki Peek & Cloppenburg na rynku. Firma otwiera 11 nowych sklepów.
Cosmopolitan-city-store we Frankfurcie
Vergrößern1998
Peek & Cloppenburg wchodzi na rynek belgijski i holenderski. Ogłasza też otwarcie pierwszych dwóch punktów na terenie Austrii – w Wiedniu i w Vösendorfie. 1998 to rok dynamicznego rozwoju.
Cosmopolitan-city-store w Berlinie
Vergrößern2000
Firma Peek & Cloppenburg otwiera swój 65-ty sklep w Niemczech. W 1999 roku powstaje kampania reklamowa „We are family”, która odnosi wielki sukces. P&C kontynuuje kampanię tym razem przy udziale niemieckich gwiazd takich jak Ute Lemper iHeidi Klum.
Krügerowie
VergrößernNina Hagen
VergrößernUte Lemper
Vergrößern2001
Firma Peek & Cloppenburg obchodzi swoje 100 urodziny! Z tej okazji zakończono modernizację sklepów w Düsseldorfie, Dortmundzie, Karlsruhe, Ulm, Wiesbaden i Mülheim. Sklepy zyskały nowy wygląd – postawiono na dużą ilość szkła, kamienia i drewna.
Cosmopolitan-city-store w Düsseldorfie
Vergrößern2002
2002: Wejście na rynek polski, otwarcie pierwszego sklepu w Galerii Mokotów w Warszawie. 2005: Wejście na rynek czeski i słowacki. 2006: Wejście na rynek chorwacki, otwarcie sklepu w Zagrzebiu.
Kampania reklamowa
Vergrößern2007
2007: Wejście na rynek słoweński i węgierski. Powstają kolejne sklepy w Austrii, Polsce, Szwajcarii i na Słowacji. 2008: Wejście na rynek rumuński, otwarcie sklepu w Bukareszcie. Powstają nowe sklepy w Austrii, Polsce, Czechach i w Słowenii.
Kampania reklamowa
Vergrößern2009
2009: Wejście na rynek łotewski i litewski. 2010: Wejście na rynek bułgarski, otwarcie dwóch sklepów w Sofii. Powstają dwa kolejne punkty w Austrii, a w Bratysławie następuje otwarcie galerii Eurovea.
Kampania reklamowa
Vergrößern2011
Otwarcie sklepu Cosmopolitan City Store przy Kärntner Straße w Wiedniu. Sklep o powierzchni 11 tys. m² nie tylko zachwyca swoją architekturą, lecz także staje się miejscem, w którym można kupić rzeczy najlepszych marek.
2012 - 2015
Rozwój marki P&C w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.