Peek & Cloppenburg, jako przedsiębiorstwo działające na skalę światową w branży mody, zna problematykę związaną z warunkami pracy w konkretnych krajach, w których odbywa się produkcja. W związku z tym firma świetnie zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności i w partnerski sposób zapewnia dobre warunki pracy. Spółka Peek & Cloppenburg już w 1997 r. stworzyła program kontroli, w ramach którego niezależni specjaliści sprawdzają warunki pracy i w razie potrzeby wysuwają propozycje ich poprawy. Od 2003 r. firma Peek & Cloppenburg wspiera inicjatywę wielu europejskich sprzedawców detalicznych, której celem jest wprowadzenie oraz monitorowanie standardów socjalnych, określanych nazwą Business Social Compliance Initiative (BSCI).
Ponadto przedsiębiorstwo nie stosuje wynagrodzeń dumpingowych, płacąc swoim dostawcom uczciwe ceny, dzięki czemu możliwe jest godziwe wynagradzanie miejscowych pracowników. Od naszych dostawców wymagamy zapewnienia minimalnej płacy przynajmniej na poziomie wymaganym przez przepisy prawa, a także zapewnienia wszystkich ustawowo zagwarantowanych świadczeń, takich jak dodatek za nadgodziny, wyrównanie za urlop i dni wolne od pracy oraz wszelkie składki na ubezpieczenie społeczne. Peek & Cloppenburg nie toleruje wykonywania pracy przez dzieci. Dostawcy muszą podpisać kodeks postępowania Code of Conduct BSCI, który stanowi potwierdzenie przestrzegania odpowiednich zasad i wyklucza wykonywanie pracy przez dzieci.