Malgorzata Lorek

Merchandise Controller, Wiedeń

Malgorzata Lorek

Jakie wydarzenie najbardziej wpłynęło na Twoje dotychczasowe życie?

Przełomowym momentem w moim życiu był semestr spędzony na wymianie w Paryżu. Otworzyłam się na inne kultury i uświadomiłam sobie, że chce pracować w międzynarodowej firmie. P&C daje mi taką możliwość.
Wydarzeniem, które również mnie zmieniło, była relokacja z Warszawy do Krakowa ze względu na pracę. Przeprowadzka do innego miasta nauczyła mnie szybkiej adaptacji do nowego otoczenia i sytuacji.

Dlaczego aplikowałaś do P&C?

Karierę w P&C zaczęłam od praktyk, które odbyłam podczas studiowania zarządzania i ekonomii. Chciałam zdobyć doświadczenie w największej firmie odzieżowej w branży retail w regionie. P&C cieszył się opinią świetnego pracodawcy. Gdy zaczęłam tu pracować, zdałam sobie sprawę, że mam niepowtarzalną okazję, aby połączyć pracę w branży modowej z zarządzaniem – dlatego zostałam.

Czy był jakiś szczególny moment, który uświadomił Ci, że P&C to firma dla Ciebie?

Taki moment pojawił się podczas praktyk, kiedy dostrzegłam, że nie ma nic lepszego niż zadowolony klient, który dziękuję Ci za Twoje zaangażowanie.
Drugim takim momentem, było zaproszenie do udziału w szkoleniach z cyklu „Management Development Program”. Zobaczyłam wtedy, że firma docenia moją pracę. To bardzo przyjemne uczucie kiedy pracodawca dostrzega Twój potencjał i jest gotowy w Ciebie inwestować.

Co Ci się podoba w pracy i w Twoich obowiązkach?

Od niedawna zaczęłam pracę jako Merchandise Controller w centralnym dziale zakupów w Wiedniu. Chociaż dopiero się uczę, już od pierwszych dni w Centrali biorę aktywny udział w planowaniu budżetu kolejnej letniej kolekcji. Na podstawie danych z poprzedniego sezonu planuję budżet w danej grupie produktowej oraz decyduję jakie marki i produkty znajdą się w ofercie sklepów w Austrii i Europie Centralnej. To wymaga nie tylko skupienia się na wynikach z poprzedniego sezonu, ale też analizy trendów, rynku i konkurencji. Kiedy kolekcja dotrze do sklepów i zacznie się sprzedawać z sukcesem da mi to ogromną satysfakcję!

W jaki sposób firma P&C przyczyniła się do Twojego rozwoju?

Jestem w P&C już od pięciu lat i jest to okres bardzo intesywnego rozwoju. Zaraz po ukończeniu studiów objęłam jeden z działów sprzedaży. Zajęcie stanowiska menedżerskiego w tak młodym wieku przyczyniło się do mojego szybkiego rozwoju. W P&C cenię to, że miałam możliwość uczestniczenia w licznych szkoleniach w kraju i za granicą, które przyczyniły się do rozwoju zarówno zawodowego jak i osobistego. W trakcie kariery miałam okazję pracować z doświadczonymi managerami, od których mogłam cały czas się uczy; którzy mnie motywowali i stawiali ciągle nowe wyzwania.

Jakie są Twoje cele zawodowe?

Kilka miesięcy temu przeprowadziłam się z Warszawy do Wiednia, gdzie rozpoczęłam pracę jako Merchandiese Controller na rynek austriacki i środkowo - europejski. To oznacza, że osiągnęłam cel, jaki wcześniej sobie założyłam i czas znowu podnieść poprzeczkę! W tym momencie chcę się skupić na nowo objętym stanowisku, jak najlepiej przygotować się do objęcia własnego resortu oraz doskonalić mój niemiecki. Co później? P&C oferuje wiele ścieżek rozwoju, więc zanim zadecyduję jaki będzie kolejny krok chcę poznać nowe możliwości.

Jakiej rady udzieliłabyś nowym pracownikom?

Wykaż inicjatywę, bądź zaangażowany w wykonywaną pracę, dokładnie realizuj wyznaczone cele i nie zapomnij o dzieleniu się własnymi pomysłami. Poza tym bardzo ważne jest profesjonalne podejście do klienta. Zawsze bądź uprzejmy, służ radą. Wkrótce staniesz się członkiem rodziny P&C – dbaj o atmosferę w zespole, będzie Ci się lepiej pracować.

podziel się